08/03/2023

geschreven door Layla

Pilot e-learning circulaire gebouwde omgeving van start!

Wil jij actief bijdragen aan circulariteit in de gebouwde omgeving? Doe dan mee met onze pilot: ‘Circularity Game’! Deze activerende e-learning neemt je mee op ontdekkingsreis door de vele kansen die een circulaire gebouwde omgeving biedt en leert je essentiële circulaire vaardigheden.

 

08/03/2023

geschreven door Layla

Pilot e-learning circulaire gebouwde omgeving van start!

Wil jij actief bijdragen aan circulariteit in de gebouwde omgeving? Doe dan mee met onze pilot: ‘Circularity Game’! Deze activerende e-learning neemt je mee op ontdekkingsreis door de vele kansen die een circulaire gebouwde omgeving biedt en leert je essentiële circulaire vaardigheden.

 

Het Nederlandse BUS-GoCircular-partner ISSO heeft e-learningmodules ontwikkeld die mensen die zich bezighouden met het verduurzamen van de gebouwde omgeving inspireren en stimuleren om de eerste stappen te zetten richting het bevorderen van circulariteit in de gebouwde omgeving.

In BUS-GoCircular is gewerkt aan leerdoelen voor het praktisch maken van circulariteit in de gebouwde omgeving. Hiervoor is op basis van de Key Elements of the Circular Economy een zogenaamd kwalificatieraamwerk opgesteld. Dit raamwerk bevat voor elk Key Element een serie uitgewerkte leerdoelen. De Key Elements en leerdoelen zijn als startpunt gebruikt om een inspirerende en activerende e-learning modules te ontwikkelen.Afbeelding 1: Kernelementen van de Circulaire Economie (Circle Economy)

Tijdens de modules word je meegenomen in de skills die bij de kernelementen van een circulaire economie horen zoals: het benutten van afval als hulpbron, werken met hernieuwbare bronnen en het verlengen van de levensduur van materialen en producten. Ook spelen circulaire skills op het gebied van digitalisering, samenwerking in de waardeketen, ontwerpen en businessmodellen een centrale rol. Bovendien worden de skills worden gekoppeld aan passende beroepen, waardoor je concrete toepassingen kunt ontdekken.

Doe mee!

Speel de modules in begeleide groepen vanuit je eigen organisatie of als bouwteam op het gamified platform 2BCollective of ga op je eigen tempo aan de slag in Ozone leeromgeving. Mail j.cromwijk@isso.nl als je met een groep wilt spelen, of vul dit formulier in om toegang te krijgen tot de Ozone modules.

Gideon transitiegames

Deze e-learnings maken deel uit van een reeks transitiegames samengesteld door experts vanuit de Gideon’s Tribe. In het dynamische landschap van duurzaamheid en energietransitie dient Gideon’s Tribe als voorbeeld van vernieuwing en gezamenlijke inspanning. Dit initiatief heeft als doel de bouwsector te vernieuwen door gamen en collectieve intelligentie te verkennen. Van energiebesparing tot circulariteit, hun unieke benadering integreert gamification, technologie en expertise om praktische duurzaamheidsoplossingen te bieden. Je kunt kennismaken met de andere e-learnings hier.

 

Verwante artikelen

Vond je dit een interessant artikel? Lees ook eens:

Er worden meer berichten geladen …